Vragen? Bel ons! Telefoonnummers - Klooster Reizen Reisburo BV

Ierland: Dia duit Éire! - Klooster Reizen Reisburo BV

22/08/2022 - Geschreven door reisadviseur Anouk Brinkers

Oftewel Hallo Ierland!
Een waanzinnig gaaf land welke ik heb mogen ontdekken tijdens de 6-daagse studiereis met de Jong Intra Reizen.

Dag 1
We zijn de reis begonnen met een rondrit door Cork. Gelegen in het zuiden en is de tweede grootste stad van Ierland.
Na de rondrit zijn we doorgereden naar het pittoreske Adare, gelegen aan de zijrivier van de rivier Shannon. Het is één van de mooiste dorpen van Ierland.
Op de weg richting het eerste hotel in Ennis, hebben we een bezoek gebracht aan Bunratty Castle & Folkpark.
Het in de 13e eeuw gebouwde verdedigingsvesting en kasteel behoorde tot de machtige MacNamara familie en later behoorde het aan de grootste clan in Noord-Münster, de O'Briens.
Nu de dag, kun je het bezoeken tijdens een rondleiding met een gids en kan je het bijbehorende dorp, tevens openluchtmuseum, bewonderen.
We logeren de komende twee nachten in hotel Treacy's West County in Ennis, gelegen aan de rand van het Nationaal Park Burren.

Dag 2
De dag zijn we begonnen met een bezoek aan het fantastische National Park The Burren. Een kalksteengebied met een maanachtig landschap wat heel vroeger de bodem van de tropische zee was. Hierdoor zijn er in de groeven allerlei uitzonderlijke plantjes en bloemetje te vinden!
Vervolgens zijn we gereden naar de Cliffs of Moher. Onderweg maakten we al kennis met de ruige golven die tegen de rotsen aan kletsten. Een fantastisch beeld om te zien!
Eenmaal aangekomen bij de de Cliffs of Moher zijn we via het wandelpad omhooggelopen voor een waanzig uitzicht over de cliffen!
Om alle indrukken van vandaag te bespreken en te delen zijn we gezellig naar een Ierse 'Pub' geweest en getoost met een drankje.
Brogans

Dag 3
Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan Galway, een mooie stad aan de westkust van Ierland. Hier hebben we heerlijk rondgelopen en genoten van de gekleurde gevels van de winkels en pubs.
In de middag hebben we Fish and Chips gegeten met een adembenemend uitzicht over de Galway Bay.
Na de lunch zijn we begonnen met de 4 uur durende busreis richting Westport, waar we de komende 2 nachten zullen verblijven.
Onderweg zijn we door het prachtige Conamara gereden, een afwisselend landschap met Lochs, bergen en rivieren.
Vervolgens via de Wild Atlantic Coast Way en langs de fjorden naar Westport.
Eenmaal aangekomen in hotel Westport Woods Hotel, hebben we heerlijk gedineerd met zijn allen.

Dag 4
Deze ochtend hebben we op eigen gelegenheid kennisgemaakt met de plaats Westport, een gezellig drop met leuke Boutiquejes en waar in de avonden maarliefst 50 Pubs geopend zullen zijn!
Rond het middaguur hebben we heerlijk geluncht bij Servd, een echte aanrader!
Tegen 14.00 uur hebben we verzameld bij het hotel en zijn we met de groep naar Westport House geweest, waar we eerst een tour hebben gehad door het 15 eeuwe landgoed. Na de tour hebben we genoten van een Victorian Tea!

Dag 5
We zijn op tijd vertrokken vanuit Westport in het oosten van Ierland en zijn de reis begonnen naar het westen van Ierland, Dublin!
Onderweg zijn we gestopt bij de ruïnes van Clonmacnoise.

Na een lange busreis zijn we aangekomen in
Dublin, de hoofdstad van de Ierse republiek.
Met de DART trein zijn we langs de kust naar Bray gegaan. De buschauffeur wachtte ons daarop en bracht ons terug naar het centrum waar we de dag hebben afgesloten met een Celtic Night. Fantastisch en erg gezellig!

Dag 6
De laatste dag in het mooie Ierland is aangebroken.
Vandaag zijn we begonnen met een bustour door Dublin. We zijn door Phoenixpark gereden, een groot park waar zomers allerlei festiviteiten zijn. Het is erg leuk om door het park te fietsen of te wandelen. En een leuk weetje, het heeft ook een dierentuin!
Vervolgens zijn we langs O'Connelstreet gereden, de Champs Elysees van Ierland.
Na de bustour mochten we op eigen gelegenheid Dublin ontdekken.
We hebben heerlijk gewinkeld in de Grafton Street, geluncht bij het superleuke Little Pyg, een drankje genomen bij één van de bekendste pubs, The Temple Bar!
Kortom van de laatste dag in Ierland hebben we genoten en inmiddels is het tijd om naar huis te gaan.
Wat heb ik genoten van dit prachtige land!

Ierland op de kaart

Bent u hier geweest?

Deel uw ervaring met anderen en schrijf hieronder een review. Alvast bedankt!

Mijn website:

Uw ervaring:

Ik ga akkoord met het per e-mail verzenden en opslaan van mijn ingevulde gegevens en het publiceren van mijn naam, bericht en toegevoegde afbeelding op deze website.

Reviews

Er zijn nog geen reviews geschreven over deze bestemming.

Klooster Reizen Winschoten - Klooster Reizen Reisburo BV

Nieuws
Gerda verwelkomt Vrienden van de HAL - Klooster Reizen Reisburo BV

Gerda verwelkomt Vrienden van de HAL

Vorige week mocht Gerda ons bedrijf introduceren op de Facebookpagina Vrienden van de Holland America Line. Graag delen we dit bericht ook met onze klanten!...  Verder lezen »