Vragen? Bel ons! Telefoonnummers - Klooster Reizen Reisburo BV

Bel mij terug

Bel mij terug Telefoonnummers - Klooster Reizen Reisburo BV

Mijn website:

Ga naar de homepage - Klooster Reizen Reisburo BV

Menu - Klooster Reizen Reisburo BV
Menu
Mijn reisoverzicht

FAQ (veelgestelde vragen)

Vaak gestelde vragen - F.A.Q.

Heeft u klachten tijdens de reis?

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen ter plaatse zo spoedig mogelijk gemeld te worden zodat naar een oplossing kan worden gezocht. Daarvoor moet de reiziger zich, in deze volgorde, melden bij:
1. De betrokken dienstverlener
2. De reisleiding, of als deze niet aanwezig of bereikbaar is;
3. De reisorganisator
Wordt de klacht niet naar tevredenheid opgelost, vraagt u dan een klachtenformulier bij de reisleiding.
Zonder dit formulier heeft het geen zin om bij terugkeer in Nederland te reclameren!
Klachten over een door de reisagent gemaakte reservering en/of over door de reisagent verstrekte adviezen en informatie, moeten binnen 2 maanden na kennisname door de reiziger van de feiten waarop de klacht betrekking heeft, bij de reisagent worden ingediend.

Wanneer moet ik aanwezig zijn op de luchthaven?

Voor vliegreizen binnen Europa raden wij aan 3 uur voor vertrek aanwezig te zijn op de luchthaven. Voor reizen buiten Europa is dit 3,5 uur. Wanneer u via Eelde vliegt zijn de incheckbalies altijd 2 uur voor de vlucht geopend en ze sluiten 45 tot 30 minuten voor vertrek. In verband met wachttijden adviseren wij klanten altijd ruim op tijd aanwezig te zijn.

Welke gegevens heb je nodig voor een boeking?

De naam die vermeldt staat in de boeking moet altijd overeenkomen met de eerste voornaam en volledige achternaam volgens paspoort of identiteitsbewijs. Bij dames hebben we altijd de meisjesnaam nodig.

Hebben kinderen een eigen paspoort nodig?

Vanaf 26 juni 2012 moeten volgens informatie van de overheid ook kinderen een eigen reisdocument hebben. Vanaf dat moment kunnen zij niet meer worden bijgeschreven in het paspoort van de ouders of gezaghebber. Bestaande bijschrijvingen zijn vanaf die datum niet meer geldig. Dit is het gevolg van een wijziging van Europese regelgeving die voorschrijft waaraan reisdocumenten moeten voldoen. Hierin wordt het beginsel van één persoon per paspoort (1p-1p) geregeld.

Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Over het algemeen is de maximale bagagevrijdom 20 kilo. Voor Amerika en Canada geldt bij de meeste luchtvaartmaatschappijen een afwijkende regeling. De bagagevrijdom is dan meestal 23 kilo. Daarnaast mag je tussen de 5 en de 10 kilo handbagage meenemen. Het toegestane aantal kilo's (hand) bagage verschilt per luchtvaartmaatschappij en per boekingsklasse. Het formaat van de handbagagetas mag niet groter zijn dan 55 cm bij 35 cm bij 25 cm. Houdt er rekening mee dat een luchtvaartmaatschappij altijd de bagageregeling kan aanpassen. Informeer daarom bij ons of bezoek de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.

Wanneer moet ik betalen?

Na het boeken vragen wij een aanbetaling op de reissom, dit is per aanbieder verschillend. Het resterende bedrag dient uiterlijk 6 weken voor vertrek te worden voldaan. Bij lijndiensttickets en een aantal uitzonderingen dient de gehele betaling bij boeking te worden voldaan. 

Is een reisverzekering noodzakelijk?

Goed verzekerd op reis gaan is noodzakelijk. Je kan bijvoorbeeld ter plaatse te maken krijgen met hoge kosten bij een ziekenhuisopname. Ook kosten door diefstal of door schade aan bagage kunnen door een reisverzekering vergoed worden. Daarnaast kun je zaken als geld, bijzondere sporten, ongevallen e.d. meeverzekeren. Voor de verzekeringen geldt dat dekking plaatsvindt op basis van de verzekeringsvoorwaarden.

Is een annuleringsverzekering noodzakelijk?

Wanneer je voor vertrek door onverhoopte gebeurtenissen de reis moet annuleren, dan is dat als eerste ontzettend vervelend. Daarnaast kunnen de annuleringskosten oplopen tot 100% van de reissom! Maar ook tijdens de reis kan het voorkomen dat je gedwongen word de reis vroegtijdig af te breken. Met een annuleringsverzekering is beide situaties afgedekt. Bovendien heeft een annuleringsverzekering niet alleen betrekking op jou en je reisgenoten, maar ook op je eerste- en tweedegraads familie en indien gewenst op overige familieleden, vrienden, zaakwaarnemers e.d. Voor de verzekeringen geldt dat dekking plaatsvindt op basis van de verzekeringsvoorwaarden.

Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?

De reispapieren worden ongeveer 1 week voor vertrek door ons samengesteld. De papieren zullen digitaal verstuurd worden wanneer dit beschikbaar is. Zo niet dan gaan ze met de post mee!
Afhankelijk van het type reis bevatten de reispapieren o.a.:
- e-tickets
- vouchers
- routebeschrijvingen
- etcetera
Reisbescheiden worden pas toegestuurd wanneer wij de volledige reissom hebben ontvangen.

Meer veelgestelde vragen lezen? Zie onze FAQ pagina


Klooster Reizen Winschoten - Klooster Reizen Reisburo BV

Winschoten

Klooster Reizen Stadskanaal - Klooster Reizen Reisburo BV

Stadskanaal

Klooster Reizen Delfzijl - Klooster Reizen Reisburo BV

Delfzijl

Klooster Reizen Hoogezand - Klooster Reizen Reisburo BV

Hoogezand

Klooster Reizen Groningen - Klooster Reizen Reisburo BV

Groningen

Klooster Reizen Roden - Klooster Reizen Reisburo BV

Roden

Nieuws
Gerda verwelkomt Vrienden van de HAL - Klooster Reizen Reisburo BV

Gerda verwelkomt Vrienden van de HAL

Vorige week mocht Gerda ons bedrijf introduceren op de Facebookpagina Vrienden van de Holland America Line. Graag delen we dit bericht ook met onze klanten!...  Verder lezen »