Vragen? Bel ons! Telefoonnummers - Klooster Reizen Reisburo BV

Reisverhalen:

StrandvakantiesVliegvakantiesAutovakanties

Gran Canaria en de concepten van TUI

Gran Canaria: Gran Canaria en de concepten van TUI - Klooster Reizen Reisburo BV

Mijn eerste studie reis! Ik vind het natuurlijk erg spannend want wat moet ik ervan verwachten. Ook is dit geen gewone studiereis maar één met verschillende uitdagingen: Best of TUI the challenge naar Gran Canaria.

We vliegen naar Gran Canaria met TUIfly en maken direct kennis met de verschillende vliegklassen. We worden verdeeld in twee groepen waarvan de 1e groep economy class vliegt en de 2e groep in de comfort class. De terugreis zal het net andersom zijn. Het is mij goed bevallen de extra beenruimte en dit is zeker aan te raden voor de wat langere reiziger.

Wanneer we eind van de middag aankomen, verbaas ik me eerlijk gezegd over het droge en dorre uitzicht. Ik vraag me dan ook af of dit wel een leuk eiland kan zijn met zo weinig groen.

Na onze koffers verzameld te hebben, halen we de huurauto’s geregeld door Sunny Cars uit de garage. Allemaal een BMW, waar we allemaal blij me zijn! Daarnaast een goede service en afhandeling, een goed begin van onze reis. Op naar ons hotel, even opfrissen en dan deze reis inluiden met een drankje en gezellig diner in één van de RIU restaurants. Na afsluiting gaan we lekker op bed want de volgende dag is het GAME ON!

Dag 2: de zuidelijke toeristenplaatsen per fiets ontdekken!
Vandaag ontdekken we Playa del Ingles, Maspalomas en Meloneras per fiets.
We beginnen met het ontbijt in SUNEOCLUB Servatur Waikiki. Suneo Club hotels staan bekend om hun moderne en goed betaalbare All Inclusive hotels op populaire bestemmingen aan het strand.
Hier krijgen we tevens de uitleg van ons eerste spel. We halen onze fietsen bij de lokale fietsverhuur. Allemaal een mountainbike en een helm op. Ons team Cuatro Bandidos gaat ervoor. Wij beginnen te fietsen naar Meloneras, wat een leuke plaats! Aan het strand, leuke winkeltjes en eetgelegenheden. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Alles is hier nieuw en mooi opgezet. Daarna door Maspalomas waar erg veel mooie accommodaties te vinden zijn.

Vervolgens weer terug naar Playa del Inglès. We lunchen in het SCENE Caserio hotel. De SCENE hotels zijn modern en ideaal voor een relaxte zon- en strandvakantie in een levendige omgeving.
Na de lunch gaan we verder op de fiets in de plaats Playa del Inglès. Hier is alles iets ouder dan in Meloneras maar zeker ook een gezellige plaats met verschillende winkelcentra. Ook hier vind je fijne accommodaties.

Mocht je nu naar Gran Canaria willen met de hele familie, dan is het concept TUI Family Life erg leuk. Dit concept is ingespeeld op alle leeftijden van de familie. Er zijn dus activiteiten en faciliteiten voor het hele gezin. Van kinderbuffet tot yoga, van kookworkshops tot een teen hang out. Aan alles is gedacht.

Dag 3: per huurauto meer van het eiland ontdekken!
Fijn om deze ochtend met het uitgebreide ontbijtbuffet van RIU te starten. Dit hotelconcept staat onder andere bekend om haar goede keuken en service. Wij hebben heerlijk gegeten!
We gaan vandaag het binnenland verkennen met de huurauto’s. Ieder team heeft weer een tablet en we kunnen gaan. We zien nu van dichtbij wat ik al uit het vliegtuig heb gezien. Ja, het is wel droog maar WAUW wat een uitzicht. Prachtige bergen met mooie uitkijkpunten en leuke bergdorpjes! Puerto de Mogan mogen we natuurlijk niet missen en hier is ook een van onze stops. We zien een prachtig wit dorpje met gekleurde omlijnde ramen en deuren, bloemen en een mooi haventje. Een stadje om verliefd op te worden!
Na deze leuke stop zijn we ook klaar met het spel. We verzamelen bij SPLASHWORLD Paradise Valle Taurito. Het woord splashworld geeft het natuurlijk wel een beetje weg, maar hier gaan wij de leuke glijbanen uitproberen! En wat hebben we een lol gehad! De spashworlds zijn erg leuk voor kinderen maar zeker ook voor volwassenen. We sluiten af na het diner en gaan op eigen gelegenheid naar ons nieuwe verblijf.
Vanavond slapen we bij TIME TO SMILE appartementen Terrazamar. Ik vind TIME TO SMILE een erg leuk concept. Nederlanders zijn over het algemeen gek op wooncomfort en -design wat je hier terug vindt. De nieuwe appartementen hebben allemaal aandacht voor detail, een complete keuken, ruime badkamer en lange bedden. Er is een Nederlandse service host én er is een coffeebar aanwezig. Een goede kop koffie in de ochtend is natuurlijk nooit weg!

Dag 4: het RIU concept verder ontdekken
We beginnen met een heerlijk ontbijt in het RIU Palace Meloneras. Na het ontbijt en het bekijken van deze prachtige accommodatie verplaatsen wij ons naar ClubHotel RIU Gran Canaria. Hier krijgen we onze laatste opdracht en gaan we ook dit hotel uitgebreid bekijken.
We sluiten de dag af met een diner bij appartementen Barbacan. Ook dit is weer een mooie accommodatie met bungalows en gewone appartementen. Hier horen we ook wie de winnaar is van de Challenge Gran Canaria! Het was erg spannend en helaas niet gewonnen, maar dat mag de pret niet drukken. Nog even met de voetjes van de vloer in Club Pacha, waar we tevens ons laatste drankje doen van deze avond.

Dag 5: het water op per catamaran
De laatste dag hebben we ook nog even een tripje voor de gezelligheid. We maken een rondje langs de kust van Gran Canaria per catamaran. Hierna frissen we ons op, halen we de koffers en gaan we richting de luchthaven. We leveren de auto’s weer in wat net zo makkelijk gaat als het ophalen. Parkeren, sleutel afgeven en we kunnen verder. We lopen zo door en kunnen ons inchecken op de luchthaven.

Het einde van deze leuke en leerzame studiereis is in zicht. Ik heb veel geleerd! Gran Canaria is een fijne bestemming en heeft eigenlijk voor iedereen wat wils. De verschillende hotelconcepten van TUI maakt het daarbij mogelijk dat iedere doelgroep hier goed terecht kan.

Gran Canaria op de kaart

Gran Canaria en de concepten van TUI - Klooster Reizen Reisburo BV

Bent u hier geweest?

Deel uw ervaring met anderen en schrijf hieronder een review. Alvast bedankt!

Mijn website:

Uw ervaring:

Ik ga akkoord met het per e-mail verzenden en opslaan van mijn ingevulde gegevens en het publiceren van mijn naam, bericht en toegevoegde afbeelding op deze website.

Reviews

Er zijn nog geen reviews geschreven over deze bestemming.

Klooster Reizen Winschoten - Klooster Reizen Reisburo BV

Nieuws
Gerda verwelkomt Vrienden van de HAL - Klooster Reizen Reisburo BV

Gerda verwelkomt Vrienden van de HAL

Vorige week mocht Gerda ons bedrijf introduceren op de Facebookpagina Vrienden van de Holland America Line. Graag delen we dit bericht ook met onze klanten!...  Verder lezen »