Vragen? Bel ons! Telefoonnummers - Klooster Reizen Reisburo BV

Mariel in Jamaica

Jamaica: Mariel in Jamaica - Klooster Reizen Reisburo BV

30/03/2019 - Geschreven door reisadviseur Mariël 't Hart-Zwaagman

Jamaica is het op twee na grootse eiland van de West-Carribean. Van Oost naar west 233 km en van Noord naar Zuid afwisselend 35 to 83 km. Gemiddelde temperatuur is 27 graden Celsius. Gemiddelde neerslag is 198 cm.

Jamaica is geschikt voor elk type doelgroep; strandliefhebbers, golf & sport, love & marriage, natuurliefhebbers, cultuurproevers, muziek & reggae fans en ook de self drivers (die willen rondreizen en daarbij kleine lifestyle hotelletjes willen aandoen)

Op vrijdag 28 september vliegen we vanaf Amsterdam met Tui Fly naar Jamaica. De vlucht duurt 10 uur en we maken een stop op de Dominicaanse Republiek.

Na aankomst op de luchthaven van Montego Bay, hebben we de transfer van plm. 60 minuten naar ons eerste hotel in Runaway Bay in het Noorden van Jamaica.

De volgende dag rijden we naar Kingston, de hoofdstad van Jamaica aan de voet van de Blue Mountains en tevens het culturele centrum van het eiland. Een waar mekka voor de muziekliefhebbers. We bezoeken het indrukwekkende Bob Marley Museum en mogen ook een kijkje nemen in zijn opname studio.

Daarna bezoeken we het Fort Charles Museum at Port Royal, dit is het gevaarlijkste piratennest van het Caribische gebied en hier zien we de resten van de voormalige piratenschuilplaats.

Onderweg terug naar Runaway Bay zien we nog meer prachtige koloniale gebouwen.

Op zondag staan er activiteiten gepland in Ocho Rios, het groene hart van Jamaica. De tropische groene heuvels rijken hier tot aan de stralende witte stranden.

We beginnen deze dag met het bobsleeën in het Rainforest at Mystic Mountain.

Mystic Mountain is een stukje regenwoud dat op een bergrug is gesitueerd, middels een kabelbaan/stoeltjeslift is het mogelijk om naar de top van de berg te gaan. Het uitzicht is hier fantastisch.

Hierna bezoeken we een aantal accommodaties en rijden we door naar de Dunn’s River Falls; de beroemdste watervallen van Jamaica. Deze watervallen gaan we beklimmen samen met een gids. Deze attractie trekt jaarlijks duizenden bezoekers. Een geweldige ervaring!

Op maandag staan er een aantal hotelbezoeken op de planning; Indrukwekkend is het Geddes Great House in St. Ann’s Bay, zo’sn 20 kilometer van Ocho Rios. Dit hotel (een prachtig oud koloniaal huis) ligt op een fantastische plek op een heuvel en wordt gerund door een hele lieve sprankelende vrouw, die daar woont met haar 6 honden. Zij laat je echt voelen alsof je thuis bent.

Op dinsdag rijden we terug richting Montego Bay waar River raften op ons programma staat. Dit doen we op de Martha Brae River. Bij aankomst krijgen we een welkomstdrankje waarna we gaan beginnen aan de tocht op een bamboo vlot met een raftcaptain. Onderweg verteld hij over de legende Martha Brae.

In de middag hebben we nog tijd om de Hipstrip in Montego Bay te bezoeken. Dit is dé plek met vele reggaebars en typische Jamaicaanse restaurants. Hier mag dan ook het proeven van de Jamaican Jerk (de specialiteit van Jamaica) en een Red Stripes biertje niet ontbreken.

Onze volgende stop is Negril; een badplaats op de westelijke punt van Jamaica. Dit stadje heeft een unieke en zeer ontspannen sfeer. Je vermaakt je hier prima bij één van de vele strandtenten aan “Seven Miles Beach” Ook voor de watersporters zijn er in Negril voldoende mogelijkheden.

’s Avonds brengen we een bezoek aan het wereldberoemde Rick’s Café, waar veel live muziek wordt gedraaid en waar rotsduikers hun kunsten laten zien. We genieten hier van een prachtige zonsondergang onder het genot van een hapje en een drankje.

En dan is het einde bijna in zicht;
De volgende dag vertrekken we met de Tui Fly vlucht weer richting Nederland waar we terug kijken op een geweldige reis georganiseerd door het Jamaicaans verkeersburo in samenwerking met Tui Fly.

Jamaica op de kaart

Bent u hier geweest?

Deel uw ervaring met anderen en schrijf hieronder een review. Alvast bedankt!

Mijn website:

Uw ervaring:

Ik ga akkoord met het per e-mail verzenden en opslaan van mijn ingevulde gegevens en het publiceren van mijn naam, bericht en toegevoegde afbeelding op deze website.

Reviews

Er zijn nog geen reviews geschreven over deze bestemming.

Klooster Reizen Winschoten - Klooster Reizen Reisburo BV

Nieuws
Gerda verwelkomt Vrienden van de HAL - Klooster Reizen Reisburo BV

Gerda verwelkomt Vrienden van de HAL

Vorige week mocht Gerda ons bedrijf introduceren op de Facebookpagina Vrienden van de Holland America Line. Graag delen we dit bericht ook met onze klanten!...  Verder lezen »