Contact

In geval van nood op vakantie of problemen met uw accommodatie kunt u onze 24/7 noodhulplijn bereiken. Deze vindt u in uw reisbescheiden. Klooster Reizen staat altijd paraat om u te assisteren en geruststelling te bieden, waar ter wereld u ook bent.


  • Winschoten
    Langestraat 41, 9671 PB
    0597 - 431 643
    winschoten@kloosterreizen.nl
  • Stadskanaal
    Eurostate 1, 9501 DC
    0599 - 613 491
    stadskanaal@kloosterreizen.nl
  • Delfzijl
    Waterstraat 67, 9934 AT
    0596 - 613 467
    delfzijl@kloosterreizen.nl
  • Hoogezand
    Gorecht Oost 138, 9603 AC
    0598 - 326 600
    hoogezand@kloosterreizen.nl
  • Haren
    Rijksstraatweg 177, 9752 BE
    050 - 820 0933
    haren@kloosterreizen.nl
  • Roden
    Heerestraat 201, 9301 AE
    050 - 502 5700
    roden@kloosterreizen.nl
Verplicht veld
Verplicht veld
Verplicht veld
Optioneel veld

Veel gestelde vragen

Voor vliegreizen binnen Europa raden wij aan 3 uur voor vertrek aanwezig te zijn op de luchthaven. Voor reizen buiten Europa is dit 3,5 uur. Wanneer u via Eelde vliegt zijn de incheckbalies altijd 2 uur voor de vlucht geopend en ze sluiten 45 tot 30 minuten voor vertrek. In verband met wachttijden adviseren wij klanten altijd ruim op tijd aanwezig te zijn. 

De naam die vermeldt staat in de boeking moet altijd overeenkomen met de eerste voornaam en volledige achternaam volgens paspoort of identiteitsbewijs. Bij dames hebben we altijd de meisjesnaam nodig. 

Vanaf 26 juni 2012 moeten, volgens informatie van de overheid, ook kinderen een eigen reisdocument hebben. Vanaf dat moment kunnen zij niet meer worden bijgeschreven in het paspoort van de ouders of gezaghebbers. Bestaande bijschrijvingen zijn vanaf die datum niet meer geldig. Dit is het gevolg van een wijziging van Europese regelgeving die voorschrijft waaraan reisdocumenten moeten voldoen. Hierin wordt het beginsel van één persoon per paspoort (1p-1p) geregeld. 

Over het algemeen is de maximale bagagevrijdom 20 kilo. Voor Amerika en Canada geldt bij de meeste luchtvaartmaatschappijen een afwijkende regeling. De bagagevrijdom is dan meestal 23 kilo. Daarnaast mag u tussen de 5 en de 10 kilo handbagage meenemen. Het toegestane aantal kilo's (hand) bagage verschilt per luchtvaartmaatschappij en per boekingsklasse. Het formaat van de handbagagetas mag niet groter zijn dan 55 cm bij 35 cm bij 25 cm. Houdt er rekening mee dat een luchtvaartmaatschappij altijd de bagageregeling kan aanpassen. Informeer daarom bij ons of bezoek de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. 

Na het boeken vragen wij een aanbetaling op de reissom. Afhankelijk van de reisorganisatie kan de hoogte van de aanbetaling variëren. Bij lijndiensttickets en een aantal uitzonderingen dient de gehele betaling bij boeking te worden voldaan.  

Goed verzekerd op reis gaan is noodzakelijk. U kunt bijvoorbeeld ter plaatse te maken krijgen met hoge kosten bij een ziekenhuisopname. Ook kosten door diefstal of door schade aan bagage kunnen door een reisverzekering vergoed worden. Daarnaast kun je zaken als geld, bijzondere sporten, ongevallen e.d. meeverzekeren. Voor de verzekeringen geldt dat dekking plaatsvindt op basis van de verzekeringsvoorwaarden. 

Wanneer u voor vertrek door onverhoopte gebeurtenissen de reis moet annuleren, dan is dat als eerste ontzettend vervelend. Daarnaast kunnen de annuleringskosten oplopen tot 100% van de reissom! Maar ook tijdens de reis kan het voorkomen dat u gedwongen wordt de reis vroegtijdig af te breken. Met een annuleringsverzekering zijn beide situaties afgedekt. Bovendien heeft een annuleringsverzekering niet alleen betrekking op u en uw reisgenoten, maar ook op uw eerste- en tweedegraads familie en indien gewenst op overige familieleden, vrienden, zaakwaarnemers e.d. Voor de verzekeringen geldt dat dekking plaatsvindt op basis van de verzekeringsvoorwaarden. 

De reispapieren worden ongeveer 1 week voor vertrek door ons samengesteld. U kunt langskomen bij een van onze kantoren om deze papieren op te halen. Indien dit niet mogelijk is kunnen we deze per post of digitaal versturen.
Afhankelijk van het type reis bevatten de reispapieren o.a.:


- e-tickets

- vouchers

- routebeschrijvingen

- etc.

Reisbescheiden worden pas toegestuurd wanneer wij de volledige reissom hebben ontvangen.